Ord

Något som man oftast retar sig på kan vara ett ord som någon eller några har fastnat för, ett sådant ord som de säger om och om och om och om igen! Ta till exempel "Manisk" som ett par personer i kyrkan har fastnat för, jag säger inte att jag retar mig på det men det är ett bra exempel med tanke på att jag hörde ordet ungefär 100 gånger under min vistelse i kyrkan idag.
Något annat jobbigt som det finns gott om här i världen är ju folk som pratar i mun på andra. Om någon står och berättar något för säg... 5 personer och alla lyssnar snällt så kommer det helt plötsligt en person som försöker hoppa in och säga något emellan eller kanske helt enkelt dra en hel historia! NOT NICE. Pekar inte nu heller ut något specifik detta är mestadels saker jag uppfattar i min vardag (Ja jag har en irriterande vardag tro det eller ej) vilket inspirerar mig till dessa, vad ska man kalla det, informativa inlägg (NOT)
Jaja det kommer en ny dag att bättra sig på eller hur?

Kommentarer
Postat av: Kemimannen

Här kan du rösta bland de mest irriterande begreppen i svenska språket:

http://fnul.se/vilket-aer-svenska-spraakets-mest-irriterande-ord-eller-uttryck-od68

2010-12-18 @ 10:57:50
URL: http://bollkalle.zoomin.se/
Postat av: Anonym

de är jag tyvärr ofta med om att man blir avbruten så sjukt irreterande men brukar då ge folk en mödarblick hihi om de verkligen gör det medvetet. finns ju de som ibalnd inte tänker sig för då kan i alla fall jag känna att man kan ta det. malin

2010-12-22 @ 13:25:14
URL: http://smilinggirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0