En riktigt störande sak!

Helt seriöst! Nu kommer vi till en del av kommunikationen över internet som jag absolut, djupt, innerligt, hjärtekrossande hatar! När folk för en konversation så kan det ofta hända så att om en person jag pratar med skriver om kanske något sorgsligt och jag svarar "okej" för att jag vill svara med att jag förstår eller dylikt, då läser den andra personen det som att jag säger "okej" och att jag inte bryr mig bara för att jag säger just det ordet. Står man öga mot öga kan man säga okej på olika sätt vilket MSN och andra liknande program försökt efterlikna med smileys men man skall väll inte vara beroende av att använda sig av gula gubbar med ansikten för att förklara sig!
Jag har flera gånger hamnat i konflikter för att jag svarat på ett sätt när någon skrivit något allvarligt till mig över internet och fått en fet utskällning för att jag inte "bryr mig" eller att jag svarar på ett dåligt sätt! JAG SVARAR ÅTMINSTONE FÖR I HELVETE! Jag försöker verkligen inte peka ut någon med detta inlägget men för i helvete folket! JAG BRYR MIG om jag skriver tillbaka, dock om jag håller tjäft och inte svarar så kan det vara så att jag inte bryr mig eller att jag inte har tid att svara/sett frågan/konversationen osv osv.

Kommentarer
Postat av: M

Kanske är lättare att svara med "Jag förstår" eller "okej, inte bra" eller vad som helst som är längre än ett ord. Eller förklara för den du pratar med att du inte har något mer att säga. Kanske kan det hjälpa om personen är medveten om att du faktiskt bryr dig trots att du inte skriver så mycket. Det är inte alltid lätt att veta, för som sagt, på msn är det svårt att uttrycka känslor med få ord.

2010-12-02 @ 17:09:56
URL: http://flickanmedhaletihanden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0